8
Sep

Lietuvos žaidimų industrijai reikia tik postūmio

Prestižiniam, su žaidimais susijusiam portalui Kotaku išplatinus tekstą „Kaip Lietuva sukūrė savo žaidimų industriją nuo nulio“, nepraėjo net kelios valandos, kai žinomas kūrėjas, blogo autorius ir „Steam Spy“ įkūrėjas Sergėjus Galyiokinas paskelbė, kad mūsų šalyje žaidimų „industrijos“ nėra, kiek vėliau paaiškindamas, kad milžiniškų šios srities įmonių trūkumas labai stipriai kenkia galimybėms žengti toliau.

Sunku paneigti jo žodžius – Baltijos šalyse nėra nei vienos profesionalios studijos, kuri užsiimtų aukščiausios prabos žaidimų kūrimu. Tiesa, verta paminėti, kad tokios lietuvių įmonės, kaip „Tag of Joy“, sukūrusi papildytos realybės žaidimą „Monster Buster“, skirtą mobiliesiems įrenginiams, ar „Nordcurrent“ studija savo žaidimų atsisiuntimus skaičiuojanti milijonais, yra nemažas pasiekimas industrijai, kuri veikia tik kiek daugiau nei 20 metų. Šalia to pridėkime lietuvių pomėgį pamesti galvą dėl geriausių pasaulyje sukurtų vaizdo žaidimų, taip pat norą bei iniciatyvą prisijungti prie tarptautinių „Game Jam“ renginių, bei šalyje rengiamą didžiausią regiono žaidimų industrijos renginį „GameOn“ – visa tai veda link šviesios perspektyvos.

Lietuva niekad neturėjo viešos diskusijos, nukreiptos į žaidimų industriją, kol neseniai vienas iš didžiųjų šalies portalų paskelbė tekstą apie pinigus, kuriuos mokesčių forma valstybė uždirba iš užsienio žaidimų kūrėjų. Daugelį skaitytojų nustebino tai, kad lietuviai išleidžia daugiau nei milijoną eurų kasmet, norėdami susimokėti už Baltarusijoje įkurtos „Wargaming.net“ įmonės paslaugas. Tad nenuostabu, kad ir pats „Wargaming“ šiemet nepraleidžia progos aplankyti „GameOn“ renginį. Baltarusijos įmonė į renginį siunčia savo aukščiausio kalibro atstovą bei tikrą industrijos veteraną Tom Putzki, kuris apžvelgs visą šios kompanijos istoriją ir pakvies prisijungti prie naujai kuriamo žaidimų kūrėjų aljanso.

Keliauja reikiama kryptimi

Pasak Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) vadovo Gedimino Tarasevičiaus, žmonės yra linkę nuvertinti žaidimų industrijos pažangą mažesnėse šalyse, tokiose kaip Lietuva.
„Galime džiaugtis Lietuvos žaidimų studijų pasiekimais, tačiau dar yra dalykų, kuriuos reikėtų išmokti. Žinome ne tik ką reiškia programuoti, tačiau po truputį užbaigiame ir skelbiame savo ilgamečius projektus. Džiugu iš bendrabučių kambarių persikelti į studijas, formuoti komandas, santykius su svarbiais žmonėmis užsienyje bei kurti vietinę kultūrą, tačiau, kaip ir kiekviena verslo sritis, žaidimų industrijai dar yra kur tobulėti. Mums reikia pakilti į kitą lygį, neužsidaryti savo virtuvėje, tapti globaliais žaidėjais, praplėsti savo ribas, atrasti naujas pažintis ir formuoti sąjungas su didžiausiomis įmonėmis pasaulyje,“ – sakė LŽKA vadovas G. Tarasevičius.

Išties, Gedimino Tarasevičiaus minimą pažangą užčiuopti nėra sunku – 2015-aisiais Vilniuje įvyko pirmasis „GameOn“ konventas. Jo metu daugiau nei tuzinas vietinių žaidimų kūrėjų nusprendė sudalyvauti renginyje ir pristatyti savo žaidimus. Praėjus vos metams, skaičius padidėjo, o kūrėjai rinkosi alternatyvius būdus dalyvauti renginyje, praleisdami nemažai laiko konferencijose ar tiesiog bendraudami ir dalydamiesi žiniomis su kūrėjais iš užsienio.

Vertėtų paminėti ir didžiausius lietuviškų žaidimų pasiekimus, kurie sulaukė nemažos sėkmės užsienyje – edukacinis žaidimas šeimai, kurį sukūrė „Pepi Play“ jau pasiekė 6 milijonus atsisiuntimų visame pasaulyje, „TutoToons“ yra pagaminę daugiau nei 300 žaidimų, kurie iš viso surinko apie 200 mln. atsisiuntimų. Didžiausią sėkmę tarp Lietuvos kūrėjų pasiekė studijos „Nordcurrent“ sukurtas „Cooking Fever“, kuris perkopė 100 mln. ribą, ir yra vertinamas dėl partnerystės su žinomu futbolo klubu „FC Barcelona“.

Tereikia mažo postūmio

Šių metų „GameOn“ renginyje žaidimų kūrėjai iš Lietuvos turės dar daugiau galimybių užmegzti tinkamas pažintis ar atrasti savo šansą tarptautinėje rinkoje, mat „Wargaming Alliance“ pasirinko paremti nepriklausomų žaidimų kūrėjų miestelį parodoje, o „Nordic Game“ surengs savo konkursą, kurio metu bus galima laimėti kelionę į Švediją bei šansą ten pristatyti savo žaidimą.
„Mes labai laukiame galimybės sudalyvauti tokiuose renginiuose, kaip „GameOn“,“ – sakė „Wargaming“ leidybos vadovas regione Kirill Stadnik. – „Turime galimybę sujungti plačią kūrėjų bendruomenę ir padėti jiems siekti sėkmės. „Wargaming Alliance“, kaip dalis „Wargaming.net“ kompanijos yra globalus žaidimų leidėjas, puikiai pažįstantis šiuos vandenis ir galintis pasiūlyti visą reikalingą pagalbą daug žadantiems žaidimų kūrėjams.“

Pasak Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos, vietinės studijos nekantrauja sulaukti savojo šanso išbandyti jėgas, mat rezultatai gali būti labai naudingi.

„Nepriklausomai žaidimų kūrėjų studijai dažnai prireikia net kelių sėkmingų žaidimų paleidimų, kad būtų užmegztas nors koks kontaktas su pačiais žinomiausiais vardais tarptautinėje rinkoje, tad tokios inciatyvos kaip „Wargaming Alliance“ yra užtikrintas žingsnis paspartinti procesą ir greičiau pasiekti norimų rezultatų. Šia sistema gali pasinaudoti mūsų talentai, ir tai yra neįtikėtinas dalykas, jau neminint gyvų pokalbių su ekspertais, kurie išbandys žaidimus ir duos patarimų,“ – sakė LŽKA vadovas G. Tarasevičius.